Od 10 lat organizują wspólne akcje i promują region w kraju i za granicą. Swój jubileusz obchodzi Kujawsko-Pomorska Lokalna Organizacja Turystyczna. Okazją do podsumowania współpracy były obchody Światowego Dnia Turystyki zorganizowane w Toruniu.

- Naszą aspiracją jest pokazać Kujawsko-Pomorskie jako region, w którym tworzymy sieć dobrych miejsc; miejsc pozytywnych, w których można odpocząć, w których można uraczyć turystyki aktywnej, kulinarnej, jak i innych aspektów - przyznaje Beata Sowińska, prezes Kujawsko-Pomorskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Podczas uroczystości uhonorowano laureatów konkursu "Odkrywca", którego celem jest nagrodzenie działań przyczyniających się do budowania wizerunku marki turystycznej województwa. Jednym z wyróżnionych wydarzeń był 40. Międzynarodowy Turniej Rycerski w Golubiu Dobrzyniu. - Kasztelan Zygmunt Kwiatkowski wymyślił „produkt turystyczny”. 40 lat temu takiego określenia pewnie nie było. Nie wiem, czy byłby zadowolony z takiego określenia, bo głównie chodziło mu o popularyzację historii Polski. Jest to świetny sposób na popularyzację historii poprzez żywe pokazywanie rycerzy na koniach i dam w pięknych strojach - uważa Dariusz Deja z Zamek PTTK w Golubiu-Dobrzyniu.

Uroczystą galę poprzedziło II Regionalne Forum Turystyki.