Informacje o atrakcjach regionu w jednym miejscu - Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna przygotowała warsztaty dla przedsiębiorców, podczas których dowiadywali się, jak przygotować interesującą i przejrzystą ofertę. Wszystkie propozycje mają się znaleźć w jednym katalogu turystycznych propozycji, skierowanych m.in. do gości z zagranicy.

Historyczne miasta, zabytki, obiekty przyrodnicze, a także wydarzenia masowe. Województwo kujawsko-pomorskie jest obfite w atrakcje turystyczne. - Otoczenie Wyspy Młyńskiej, Muzeum Okręgowe, fara, w której niedawno odkryto ten skarb. To podstawa. Cała Bydgoszcz jest piękna mówi jedna z bydgoszczanek. - Toruń to jest historyczne miasto i ma wiele zabytków do obejrzenia. Do tego Chełmno, Golub-Dobrzyń. Jest wiele ciekawych miejsc - dodaje inny pieszy.

Bory Tucholskie, Ciechocinek, Toruń - zarówno polscy, jak i zagraniczni turyści coraz częściej odwiedzają region. - Zdążyliśmy zobaczyć rynek, starówkę i chociażby spróbować pierników toruńskich - zdradza jeden z turystów w Toruniu.

Wśród jednych z najczęściej wybieranych przez turystów miejsc jest także stolica Kujaw i Pomorza. - Wcześniej były to przede wszystkim przyjazdy w celu odwiedzenia znajomych czy też rodziny. W tej chwili najważniejszym celem przyjazdu do Bydgoszczy jest zwiedzanie i wypoczynek. Czyli rzeczywiście ten cel turystyczny jest coraz bardziej istotny. Turystów zagranicznych przyciągają zdecydowanie wydarzenia, duże wydarzenia, np. sportowe - podsumowuje Leszek Woźniak, dyrektor Bydgoskiego Centrum Informacji.

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna przygotowała warsztaty, w ramach których blisko 60 lokalnych przedsiębiorców i organizatorów turystycznych przygotuje profesjonalne oferty dla turystów. - Uważamy, że sytuacja jest dobra, ale nigdy nie jest tak dobra, żeby nie mogła być lepsza. Rzeczywiście przede wszystkim chcemy w tej chwili rozwijać się w kierunku takim, żeby przyciągać turystów z zagranicy, ale również tych turystów z Polski. Do tej pory mamy najwięcej przyjazdów z województw ościennych - przyznaje Agnieszka Kowalkowska z Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej.

Organizatorzy warsztatów przekonują, że kluczowa jest odpowiednia propozycja, która może zwiększyć zainteresowanie regionem. - Musi być przygotowana optymalna oferta turystyczna. Właśnie nad tym dzisiaj pracujemy: żeby ta kalkulacja była rzetelna, oparta o potrzeby rynku; żeby ona również nawiązywała do trendów, które dzieją się w Europie - przekonuje Karolina Weiss-Gnusowska, reprezentant Forum Turystyki Przyjazdowej.

W 2016 roku 10 proc. wszystkich gości w regionie stanowili przyjezdni z zagranicy. 1,2 mln turystów skorzystało z kujawsko-pomorskich turystycznych obiektów noclegowych.