Jak przyciągnąć do regionu turystów z zagranicy? Między innymi o tym rozmawiali w Bydgoszczy uczestnicy III Regionalnego Forum Turystyki. Prawie 100 przedsiębiorców z regionu mogło przedstawić swoje propozycje i wysłuchać wskazówek organizatorów zagranicznych przyjazdów.

Zabytki, kulturalne i sportowe wydarzenia oraz duża baza ofert noclegowych. Turyści chętnie odwiedzają Kujawy i Pomorze. Jak sami mówią, jest co zwiedzać. - Koronowo jest bardzo ładnym miejscem i warto odwiedzić - jest plaża, jest dużo zabytków - mówi jedna z turystek. - Na Wyspie Młyńskiej zapraszamy do Muzeum Okręgowego. Jest to wyspa muzeów. Na pewno warto odwiedzić te placówki, chociażby Europejskie Centrum Pieniądza, w którym aktualnie możemy teraz podziwiać skarb bydgoski - dodaje inna bydgoszczanka. - Jest pięknie. Dzisiaj jest świetna pogoda, jest chłodno, ale słonecznie. Czuję się zachwycona wszystkim, co widzę - wyznaje inna turystka.

Aby obcokrajowcy chętniej odwiedzali region, Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna przygotowała Katalog Ofert Turystycznych na rok 2018/2019. Ponad 90 propozycji zostało przedstawionych podczas III Regionalnego Forum Turystyki. - Chcemy, żeby ci liderzy z poszczególnych małych obszarów Kujaw i Pomorza sprzedali swoje oferty biurom podróży, które organizują pobyty w Polsce; tak, żeby w katalogach dla osób z zagranicy, czy nawet dla Polaków, którzy chcą spędzić - wykupując sobie przez biuro podróży jakąś wycieczkę, pobyt w Polsce - aby znalazła się tam oferta z Kujawsko-Pomorskiego dobrze przedstawiona, spięta - wyjaśnia Beata Sawińska z Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej.

Kluczem do sukcesu mają być profesjonalne oferty kierowane są do organizatorów turystyki przyjazdowej. - Ta oferta nasza, którą oni tutaj nabędą, zaistnieje w katalogu ich dla tych wszystkich krajów. I to jest ta idea, żeby sprzedać je dla turystów zagranicznych; dla tych grup, które przyjadą do Polski, właśnie do naszego województwa - podkreśla Jerzy Matuszak, Polska Izba Turystyki, Oddział Kujawsko-Pomorski.

Większa liczba turystów to również rozwój różnych gałęzi przedsiębiorstwa. - Turystyka nie jest kwiatkiem do kożucha, tylko jest gałęzią przemysłu. To, że ktoś przyjeżdża do mnie i śpi u mnie, nie oznacza, że wszystkie pieniądze ja zjem. Ja ich nie zjem. Ja za te pieniądze kupuję usługi, elektryka, malarza, ślusarza, płacę podatki lokalne. To generuje miejsca pracy i generuje pieniądz - zaznacza Dariusz Pudełko, przedsiębiorca.

W 2016 roku z noclegów w Kujawsko-Pomorskim skorzystało ponad milion osób. To o ponad 8 proc. więcej niż w roku 2015.